środa, 1 kwietnia 2015

Wielkanocne projekty cz. 3: Gipsowe jajka i króliki

Moja ostatnia wizyta w sklepie plastycznym była niezwykle udana. Weszłam "tylko coś zobaczyć", a wyszłam z całą torbą skarbów i głową pełną pomysłów. Idze nastrój też się udzielił, zwłaszcza, że dostała cekiny różnych kształtów i kolorów i samoprzylepne perełki :) Mnie za to najbardziej ucieszył gips ceramiczny i formy do odlewania, z których zrobiłyśmy ceramiczne jajka i króliczki. Iga dzielnie mieszała, a następnie malowała. Zresztą przekonajcie się sami.



Zawieszka powstała z czterech jajek połączonych tasiemką. Wisi w kuchni i za każdym razem jak ją widzę napawa mnie duma z mojego dziecka :) Poza jajkami (których mamy naprawdę dużo) zrobiłyśmy kilka odlewów z królikiem i jajkiem oraz połączonych pisanek.


Wykonanie odlewów nie jest skomplikowane, wystarczy wymieszać gips z wodą w proporcji 2:1 (gips:woda), pamiętając żeby dodawać gips do wody, a nie odwrotnie. Ja użyłam gipsu ceramicznego, który kosztuje ok. 4 zł / kg, ale w sieci czytałam, że gips dentystyczny też się świetnie do tego nadaje. Po wymieszaniu na pewno pojawią się bąbelki powietrza, najlepiej popukać w miskę czy inny pojemnik w którym rozrabiamy, żeby powietrze "uciekło". W przeciwnym razie w odlewie po wyschnięciu zrobią się małe dziurki, co niezbyt ładnie wygląda. A jak zrobić zawieszkę? Ja użyłam spinaczy biurowych, które umieściłam w odlewie gdy już lekko zasechł. A gdy odlewy wyschnęły pomalowałyśmy je z Igą farbami akwarelowymi. Teraz tylko musimy znaleźć wolne miejsce na ścianie żeby je powiesić :)


1 komentarz:

Z dala od miasta pisze...

Możesz być dumna :)