wtorek, 16 grudnia 2014

Jak zrobić z dzieckiem grę planszową?

Wbrew pozorom nie jest to wcale trudne. Pomysł na grę planszową nie jest oryginalnie mój, widziałam w wakacje coś podobnego na festynie czy jakiejś imprezie dla dzieci. Dokładnie nie pamiętam, ale pomysł bardzo mi się spodobał więc postanowiłam wykonać grę z Igą w domu. Co jest nam potrzebne?


Materiały:
- duży arkusz papieru (ja skleiłam ze sobą 4 kartki z dużego bloku rysunkowego),
- kredki, pisaki, farby lub cokolwiek czym chcemy ozdobić planszę
- kapsle po napojach - dla każdego gracza po trzy sztuki tego samego koloru.

 
Wykonanie:
Wystarczy narysować na papierze kręgi papieru, pokolorować je na różne kolory, nanieść napisy "start" w rogach oraz na każdym kręgu punkty (od najmniejszej liczby w najdalszym kręgu do największej w środkowym). 

Jak grać?
Każdy z graczy ustawia swoje kapsle w rogu planszy. Należy przesuwać kapsle pstrykając palcami, zbieramy taką liczbę punktów jaka widnieje na kręgu w którym zatrzymał się kapsel. Trzeba jednak uważać, żeby nie przestrzelić go na drugą stronę bo jeśli wyskoczy poza planszę, wtedy tracimy kolejkę.

Wykonanie gry jest proste i przyjemne, samo granie też. Moje dziecko bardzo się cieszyło, że może je samo wykonać, a potem grać z rodzicami i jeszcze ich ograć! :)

Brak komentarzy: