wtorek, 5 kwietnia 2016

Szafka na literki.... czyli nauka literek i cyferek w domu

Oto jest pytanie :) Odpowiedź na nie nie jest wcale taka trudna: trzeba oczywiście urozmaicać, wprowadzać literki w formie zabawy oraz z wykorzystaniem ciekawych materiałów. Dzisiaj przedstawię wam stary pomysł, który pamiętam z czasów swojej zerówki: szafka na literki i cyferki. 



Do wykonania szafki potrzebujemy:
-  56 pudełek po zapałkach,
- kleju, 
- papieru kolorowego (jeśli chcemy ozdabiać; zdjęcia naszej szafki zostały wykonane jeszcze przed tym etapem :) )

Wykonanie jest dziecinnie proste - po prostu przyklejamy do siebie pudełka po zapałkach, tak aby powstało 7 rzędów, po 8 kolumn w każdej. W ten sposób zmieści nam się cały polski alfabet oraz cyfry 1-10 i znaki interpunkcyjne, dodawania itp.

Po opisaniu pudełek, do szufladek wkładamy odpowiednie literki. Ja swoje dostałam od cioci-nauczycielki, ale każdy może z łatwością przygotować własne w domu na komputerze.

Tak przygotowaną szafkę wykorzystujemy do układania prostych słów - ja zdecydowałam się na wykorzystanie do nauki z pomocą elementarza Mariana Falskiego, z którego również uczyłam się jako dziecko. W przeciwieństwie do rządowego elementarza, ta pozycja zbiera pozytywne opinie. Jak na razie nauka idzie nam dobrze, wprowadzamy kolejne litery i wyrazy stopniowo, bez pośpiechu, pamiętając, że "co za dużo, to nie zdrowo" :) 






1 komentarz:

Anonimowy pisze...

Cudowny pomysł! Dziękuję pani z całego serca - właśnie potrzebowałam tego pomysłu - tylko nie bardzo wiedziałam jak to zrobić Też uważam że te dawniejsze treści programowe wprowadzane były w sposób jasny i prosty Gratuluję i będę z radością korzystała z pani pomysłów Pozdrawiam :)