wtorek, 8 października 2013

Jak zrobić domowy teatrzyk?

Witam po kilku dniach przerwy. Dzisiaj prezentujemy nasz disney'owski teatrzyk. Pomysł na stworzenie tej zabawki pochodzi z programu ArtAttack emitowanego na ulubionym kanale mojej córci - Disney Junior.  Na oficjalnej stronie programu http://www.disney.pl/disney-junior/art-attack/  znajdziecie wiele fajnych artystycznych pomysłów razem z dokładnymi tutorialami jak je wykonać. Niestety, nie znalazłam tam tutoriala do naszego teatrzyku, musicie się więc zadowolić naszym :) W oryginalnej wersji użyto pirackich klimatów: były palmy, statek, skrzynia skarbów no i oczywiście piraci. Postanowiłyśmy dodać coś od siebie i zrobiłyśmy wersję z Myszką Miki, którą Iga uwielbia. 
Do wykonania teatrzyku są potrzebne:
- wieko od kartonowego pudełka,
- blok techniczny,
- kalka techniczna (ja zapomniałam kupić, ale poratowałam się papierem do pieczenia :) )
- długie zapałki/patyczki do szaszłyków itp.,
- czarna farba i pędzelek,
- taśma klejąca,
- klej, nożyczki i ołówek. 

 

Jak wykonać teatrzyk? Już wszystko wyjaśniam... krok po kroku:
Zaczynamy od rysowania postaci, które będą występować w naszym teatrzyku. Żeby było szybciej i prościej znalazłam w sieci interesujące mnie postacie, a więc Mikiego, Minnie, Donalda, Daisy, Pluto i Goofy'ego, i wydrukowałam na bloku technicznym. Iga dostała swoją kopię i też starała się wycinać. W końcu to nasz wspólny 'projekt' ;)


Wycięte postacie malujemy na czarno, a gdy będą schnąć bierzemy się nasz teatrzyk. 



Teatrzyk w którym będą występować przyjaciele z Klubu Myszki Miki wykonujemy z kartonowej przykrywki pudła. Wystarczy najpierw odrysować krawędzie, a potem wyciąć. Najwygodniej byłoby nożykiem do papieru, ale ja np. mój schowałam gdzieś "żeby nie zginął i żeby dziecko go nie dopadło" i tak skutecznie to zrobiłam, że do dziś nie mogę go znaleźć. Tak więc męczyłam się nożyczkami. 


Po wycięciu otworu wkleiłyśmy od środka kalkę techniczną, a następnie usunęłyśmy ślady ołówka. Dodatkowo podkleiłyśmy pod papier budynek Klubu Przyjaciół Myszki Miki, który będzie stałym elementem teatrzyku. 


A teraz wracamy do naszych postaci. Jeśli już wyschły to przyklejamy do nich patyczki i gotowe.


Najlepiej jest postawić teatrzyk pod światło, wtedy lepiej widać czarne kontury.
No, to teraz czas na zabawę, która nie tylko zajmie dziecku czas, sprawi, że nie będzie się nudzić, ale też sprzyja jego rozwojowi. Więcej o korzyściach zabawy w teatrzyk znajdziecie m.in. tutaj: http://www.dziecirosna.pl/przedszkolak/rozwoj/znaczenie_zabaw_teatralnych_dla_rozwoju_dziecka.html



Brak komentarzy: